A habzó szörnyeteg
recept 🙂 felnőtteknek, gyermekek agyi kapacitásának bővítéséhez
Lehet izgalmas a szövegértés gyakorlása, csak egy kis bolondságot kell belevinni. Ma egy életkorban és képességek terén is vegyes csoporttal csináltam meg kolléganőmmel (kösz Neki!) megosztva a felmerülő feladatokat, de huszonfős osztállyal is megoldottam már egyedül, szóval hajrá!
Ha egy-két szem gyermekkel játszod el iskolán kívül, az is jó móka lesz!
A feladat isisre van optimalizálva, de ovissal is jó lehet. Problé mama 🙂 megoldás. Mit kell elővennie, honnan tudja elővenni, kitől tudna olyat kérni? Kivágja, ráragasztja, beleteszi, szerintem nagyon élvezné egy kismanó is, ezesetben nem kell nyomtatni, vagdosni sem
Ne feledd, ha elolvasod, megérted, kivágod, megragasztod, beleteszed, egyszóval megoldod helyette, -azt tanítod neki, hogy ő nem képes rá, legalábbis, hogy Te sokkal, de sokkal ügyesebb Vagy, -akkor ő miért fektetne energiát a gondolkodásba?
Végy ecetet, mosogatószert, szódabikarbónát, ételfestéket, egy flakont (én kis d. activiásat használtam).
Készíts még elő ollót, celluxot, papírt, kanalakat és egy tálcát.
- 1, Olvasd el, értelmezd 🙂 Ha használnád, nyomtasd ki a feladatlapot!
- 2, Vágd el a táblázatot a vonalak mentén 🙂 Tedd ezt azért hogy minden gyerek egyszerre csak egy infót tudjon majd meg, -így nagyobb lesz az izgalom, ezért motiválóbb. Ne áruld el, mi lesz a végeredmény!
Mikor teremben csináltatom velük, még az asztalokat is úgy próbálom tologatni, forgatgatni, hogy ne lássák egymás munkáját.
Ha sok ilyet csinálnak, már tudni fogják, hogy egyszerre csak egy gyerek jöhet az asztalhoz, és tilos 🙂 nézelődni másfelé.
És képzeljétek, -még be is tartják, mert az ilyen feladatokat nagyon szeretik!
- 3, Add a kezébe az első lapot, olvassa el, értelmezze!
- 4, Ha úgy érzi megértette, jöhet
a, mondja el, mire van szüksége a továbblépéshez
*kérdezzük meg, hogy mekkora papírt kér, -a helyes válasz esetén kapja meg, amire szüksége van
b, végezze el a lapon talált feladatot - 5, Ha elvégezte, mutassa meg, mit csinált rajta, -ha van idő mesélje is el.
Ha rosszul értelmezte, -nem gond, csak olvassa el újra! Ne akarjuk megmenteni a küzdelemtől. Ha nagyon nem megy, olvassa hangosan, vagy segítsünk értelmezni a szavakat, de ne vegyük ki a kezéből az irányítást, ne oldjuk meg helyette - 6, Kapja meg az újabb részfeladatot!
- 7, Ezt ismételjük meg mind a 8 papírkával!
- 8, A 8 -as számú lapocska után vele izgulhatunk, mi fog történni!
- Ha továbblépnétek:
a 9. feladat opcionális, korosztályfüggő, és nem árt előtte megmutatni, megbeszélni, eljátszani, kipróbálni, hogy mi az a folyamatábra
Jó szórakozást!
Az ötlet a Szalay könyvek kiadó 100 tudományos kísérlet c. könyvéből való